06 Aralık 2008

Hobi-Eğlence

Kötü alışkanlıklarımızı bırakıp, faydalı işlere başlamamızın 2. günündeyiz ve hala çok mutluyuz!


Önemli paylaşımlarıma başlamadan önce, pek sevgili dostum eko'nun çantasından alkollü içki çıkmasına son derece üzüldüm...
Bu paylaşımımı kadim dostum ekoya armağan ediyorum, umarım kendisi alkolü bırakır ve bu fillerden yapar bi sürrü bi sürrü, çünkü içki her şeyin anasıdır.



Bu gün öğreneceğimiz uğraşının adı origami.
Aslında öğretilecek pek bir şey yok.
Her türk origamist doğar. (origamisti salladım)
Ülkemizde 7 den 70 e herkes en üst seviyedeki kağıt uçak yapımını çok iyi bilir. Peki neden kağıt uçak yapanlar en usta origamist sayılırlar? Çünkü yaptığınız şey aynı zamanda uçabilmektedir. Kağıttan bir keman yapıpta onunla bir şeyler çalamıyorsanız bu çok amatörcedir.

Şimdi, yukarıdaki konuşan fil nasıl yapılır onu öğrenelim ?

1. Hangi renkte filiniz olmasını istiyorsanız o renkte kağıt almalısınız. (biz erkek olsun diye maviyi tercih ettik)




Kağıdınızın kare şeklinde olmasına özen gösterin yoksa filinizin kıçı başı normalden uzun-kısa olacaktır.
Kağıdınızın beyaz tarafı size baksın. (filiniz beyaz olacaksa arkaya baksın)
Kağıdınız şekildeki gibi bir öyle bir böyle ikiye katlayın. (iz yapma baaabında)

Şimdi eski haline getirin.  Sabırsızlanmayın, her hareketinizin bir anlamı var! Bakın artık kare kağıdınızda sanki kalemle çizgi çekilmiş gibi izler oluştu.




Sonra şekildeki gibi kıvırmaya devam edin lakin bunları anlatamicam fenalık geldi.





Kalemle de o şirin burnunu ve gözünü yaptıysanız, daha fazla kurcalamayın...

Aşağıdaki fili vasati çıkarabildiyseniz siz iyi bir origami ustasısınız. Artık filinizle dilediğiniz gibi oynayabilirsiniz... Hep mutlu olmanız dileğiyle, esenlikle kalın...



2 yorum yap nolur nolur:

nixie dedi ki...

sevgili okrist..
harikasın
heuehueheue

Unknown dedi ki...

ahh pek kadim dostum nikzi, harika olan sizlersiniz asıl..